22 Ekim 2016 Cumartesi

HOLLANDA'NIN KUZEYİNDE SEVİMLİ BİR KASABA : VOLENDAM

Merhaba!

Aslında Volendam'a ayrı yazı yazmak gibi bir planım yoktu, hatta Amsterdam yazısının sonuna eklemiştim ama yazı çok uzun olunca okuması zor olacak diye ikiye bölmek durumunda kaldım. 

Bizim Volendam'a gitme sebebimiz aslında  Amsterdam'da tekrar tekrar aynı yerleri gezmeye başlamımız oldu. Hiç plan yapmamış olmamıza rağmen Volendam'da bulduk kendimizi. 

Volendam Hollanda'nın kuzeyinde yer alan şirin bir sahil kasabası. Gidiş yolunda etrafı izlemek bile çok zevkli. Bolca yeşil, inek ve çiftlik evleri görebilirsiniz :) 






Amsterdam'a gelmeden önce yakın bölgelerde gidebileceğimiz yerlere elbette ki bakmıştım. Volendam ve Marken ile ilgili bir sürü yazı okumuştum ama mutlaka gitmeliyiz gibi ölüp bitmiyordum, olursa olur olmazsa amaaan modundaydım. Şimdi iyi ki olmuş, iyi ki görmüşüm diyorum. 

Bu bölgeye eğer Amsterdam'dan gidecekseniz,  Amsterdam Centraal Station'dan otobüslere bineceksiniz. Bu otobüslerde günübirlik bilet geçmiyor, ayrı bilet almalısınız. Bu otobüsler kuzey bölgelerdeki Purmerend, Volendam, Edam'a falan götürüyorlar. Bir nevi turist otobüsü gibi oluyor zaten binince daha iyi anlayacaksınız. Volendam'dan Marken'e ise deniz araçlarıyla ayrı bir bilet alarak geçebiliyorsunuz.

Biz 1 günümüzü hatta yarım günümüzü buraya ayırdık, sadece Volendam'a gittik.Bu şekilde tek bir yer için yetiyor ancak gelmişken Marken'e  Edam'a da geçelim derseniz 1 günü buralara ayıracak şekilde plan yapın.  

Volendam'da Ne Yapılır? 


Volendam evleri

- Volendam, deniz kenarında  sakin bir bölge.Çok güzel evleri, çok güzel sokakları, dükkanları var.Hepsine tek tek bakmak bile buraya gelmek için yeterli bir sebep :)

- Volendam'a gitmişken mutlaka peynir fabrikasına girip peynirin yapılışına göz gezdirin. 


- Cumartesi günleri Volendam'a pazar kuruluyor. Eğer peynirinizi Amsterdam'dan almadıysanız buradan alın. Hem yerel üreticiden alıyorsunuz hem de paketlilerden  daha lezzetli ve kocaman bir teker eve götürebiliyorsunuz!

Her tezgah çiçek gibi.
- Volendam sokaklarında kaybolun, bol bol fotoğraf çekin. 

- Mutlaka sahile inin.Sahil boyunca yürüyüş yapın. Taş sektirin.





- Tadı hala damağımda, hatta yazarken ağzım sulanıyor. Balık, karides, deniz ürünlerinden ne severseniz mutlaka yiyin. Ben hayatımda böyle güzel karides yememiştim.

- İlginiz varsa yöresel kıyafetlerini giyip fotoğraf çektirebilirsiniz. 

- Hediyelik ıvır zıvır satan bir sürü dükkan var. Benim gibi bu dükkanlardan bir şeyler almaya bayılıyorsanız uzunca bir süre bu bölgedesiniz. 

En sevdiğim kısım



Sağıyormuş gibi çek!







Sonraki yazıda görüşmek üzere!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder